Dowiedz się, jak pozyskaliśmy dofinansowanie do projektu, który ma szansę rozwinąć branżę automotive.
Klient
Fanar S.A
Dotacja
Szybka Ścieżka Mazowiecka
O firmie
Firma Fanar S.A. jest wiodącym producentem narzędzi do obróbki skrawaniem. Dzięki nabytej wiedzy i doświadczeniu firma oferuje nowoczesne produkty spełniające najwyższe wymagania co do jakości. Fanar S.A. posiada nowoczesny park maszynowy oraz korzysta z najnowszej technologii do wykonywania oferowanych produktów. Produkty tego przedsiębiorstwa takie jak narzędzia do gwintów oraz narzędzia frezarskie i wiertarskie cenią odbiorcy z całego świata – są to liderzy branży motoryzacyjnej, medycznej, a także lotniczej.
Zakres usług
Potrzeby
Producent starał się o dotację z uwagi na potrzebę opracowania innowacji produktowej, która znacząco przewyższy ofertę konkurencji na rynku. Aby to osiągnąć, firmie zależało na wyprodukowaniu nowego rodzaju wygniataków, które wykorzystywane będą w procesach obróbki plastycznej na zimno. Pozwolą również na bezwiórowe i plastyczne kształtowanie gwintów. Rozwiązanie opracowane przez firmę Fanar jest niezmiernie atrakcyjne dla producentów działających w branżach automotive i sprzętów AGD.
Nowe produkty będą cechowały się podniesioną trwałością narzędzia w porównaniu z konkurencyjnymi produktami. Będą uniwersalne, dzięki czemu pozwolą na pracę w szerokim spektrum materiałów plastycznych. Dzięki tej innowacji wzrośnie prędkość obrotowa wygniataków w trakcie pracy, co pozwoli na szybsze wygniatanie gwintów.
Efekty
Projekt badawczy dotyczył wygniataków, których podstawowym zastosowaniem jest bezwiórowa obróbka detali cienkościennych. Cechował się innowacyjnością na skalę międzynarodową. Zakładał realizację dwóch etapów: jednego etapu badań przemysłowych i jednego etapu prac rozwojowych.
Z otrzymanego dofinansowania w postaci 6,80 milionów przedsiębiorca mógł pokryć koszty wynagrodzeń pracowników, koszty podwykonawstwa, koszty materiałów niezbędnych do wytworzenia wielu serii prototypów, oraz koszty promocji i audytu projektu, a także koszty pośrednie, czyli te, które można przeznaczyć zgodnie z własnym uznaniem, np. na wynagrodzenia kadry zarządzającej, media czy transport.
Wartość projektu
10.6 mln
Wysokość dofinansowania
6.8 mln