| Artykuł
Jak pozyskać dotację na targi zagraniczne?
Dzień dobry,
szukasz dofinansowania na zwiększenie eksportu?
Sprawdź, jak możemy pomóc Twojej firmie.
Pozyskaliśmy 84 dotacje na projekty dotyczące internacjonalizacji firm.
Obsługujemy 126 firm rocznie.
84% klientów powraca.
Działanie 2.25. Promocja marki innowacyjnych MŚP można śmiało nazwać kontynuacją popularnego w poprzednich latach konkursu „Go to Brand”.
Dotacja jest przeznaczona dla przedsiębiorstw z sektora MŚP, które chciałyby promować swoją markę na rynkach międzynarodowych poprzez pozyskanie nowych partnerów handlowych, a tym samym wzrost sprzedaży eksportowej.
Instytucja zarządzająca tym programem – PARP, umożliwia w tym celu przede wszystkim udział w międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy oraz organizację wyjazdowych misji gospodarczych. Obecnie prowadzony nabór stanowi bardzo przystępne źródła wsparcia dla firm zainteresowanych internacjonalizacją swojej działalności.
Wsparciem w ramach naboru nie są jednak objęte wszystkie przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Regulamin konkursu wskazuje konkretne branże, które cechują się szczególnym potencjałem w obszarze internacjonalizacji. Lista wspieranych obszarów jest jednak dość szeroka i obejmuje spory zakres przedsiębiorstw. Dzięki pozyskanemu dofinansowaniu firmy tę zyskają możliwość promowania własnych marek za granicą.
Warunki dofinansowania są bardzo proste – uzyskasz dofinansowanie połowy poniesionych kosztów. Nie musisz martwić się również wartością projektu – nie określono ani minimalnej, ani maksymalnej wartości kosztów projektu.
Dofinansowanie w ramach programu może zostać przeznaczone na sfinansowanie działań ukierunkowanych na internacjonalizację, umiędzynarodowienie działalności oraz rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych. W ramach wsparcia możesz:
Jeśli Twoja firma nie spełnia kryteriów działania Promocja marki innowacyjnych MŚP, to nadal jest opcja pozyskania dotacji na wyjazdy na targi. Moduł Internacjonalizacja z programu Ścieżka SMART umożliwi realizację takiej strategii, nawet jeśli Twoja firma nie wykaże 30% przychodu z eksportu czy też na liście targów nie ma tej imprezy, na której Wam zależy.
Dowiedz się więcej o programie Promocja marki innowacyjnych MŚP z nagrania WEBINARU
Dofinansowanie Promocja marek innowacyjnych MŚP jest przeznaczony, jak nazwa wskazuje, dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (czyli zatrudniających do 249 pracowników), które prowadzą działalność na terenie Polski.
O dofinansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy z takich sektorów, jak:
Wniosek o dofinansowanie mogą złożyć przedsiębiorcy, którzy w ostatnich 3 latach prowadzili działalność badawczo-rozwojową lub wdrożyli rozwiązania innowacyjne – produktowe lub procesowe.
Do kosztów projektu zaliczamy wydatki związane z wynajmem powierzchni wystawienniczej. To również koszty zaprojektowania, budowy i transportu stoiska czy wynajmu sprzętu niezbędnego do prezentacji oferty.
Z jednej strony w tej kategorii mówimy o kosztach mediów czy nawet wydatkach na utylizację odpadów po zakończonych targach. Z drugiej strony – mogą to być wydatki na usługi tłumaczenia, jeśli wymaga tego prezentacja oferty.
Może pokryć koszty takiego wyjazdu, o ile jest on połączony z udziałem w targach. W trakcie misji musisz odbyć co najmniej 3 spotkania biznesowe z potencjalnymi kontrahentami czy przedstawicielami organizacji międzynarodowych.
Sfinansujesz koszty diet, noclegów, podróży, uzyskania niezbędnych wiz czy ubezpieczenia dla uczestników podróży na czas wyjazdu służbowego. W tym konkursie koszty są rozliczenia wg stawek jednostkowych w zależności od kraju, w którym odbywa się wydarzenie.
Z dofinansowania możesz pokryć koszty produkcji i emisji spotów reklamowych czy filmów informacyjno-promocyjnych, których celem jest promocja marki i oferty przedsiębiorcy.
W ramach projektu uwzględnisz opracowanie katalogów i broszur informacyjnych, ale w formie elektronicznej. Dofinansowaniu nie podlegają koszty drukowanych materiałów promocyjnych czy produkcji gadżetów reklamowych – te częściową będziesz mógł pokryć w ramach kategorii kosztów pośrednich.
Ta kategoria obejmuje m.in. prowadzenie bloga, działania SEO i SEM czy reklamy internetowe, w tym w mediach społecznościowych.
Maksymalna intensywność wsparcia wynosi 50% kosztów kwalifikowanych projektu.
W obecnym naborze nie określono minimalnej oraz maksymalnej wartości projektu.
Na dofinansowanie przedsięwzięć przeznaczono 155 mln zł.
Sprawdź, w jaki sposób pozyskaliśmy 1,2 mld PLN dla naszych klientów.
Nasz cel to pozyskanie dotacji dla Twojej firmy w programie Promocja marki innowacyjnych MŚP.
Czym się zajmujemy?
Zajmujemy się pozyskiwaniem oraz rozliczaniem dofinansowań na projekty: badawczo-rozwojowe, inwestycyjne, OZE oraz internacjonalizację. Oznacza to, że nie współpracujemy z firmami, które chcą dopiero założyć działalność gospodarczą lub pozyskać dofinansowanie na tzw. projekty miękkie jak np. szkolenia.
Wyspecjalizowaliśmy się w pozyskiwaniu dofinansowań dla sektora produkcyjnego, przemysłowego, oraz IT. Opiekujemy się całym procesem obsługi dofinansowania – od bezpłatnej analizy potencjału Twojego projektu pod kątem możliwości pozyskania dofinansowania przez przygotowanie wniosku, panel ekspertów, podpisanie umowy o dofinansowanie, a na rozliczaniu dotacji kończąc.
Jak działamy?
Nie pomagamy wszystkim firmom. Do kwestii dofinansowań podchodzimy FAIR. Etap podpisania umowy o współpracy za każdym razem poprzedza skrupulatna bezpłatna analiza potencjału. Jej celem jest bliższe poznanie Twojej firmy oraz jej potrzeb, a następnie zbadanie kwalifikowalności projektu do uzyskania dotacji. Jeżeli nie będziemy widzieli możliwości pozyskania dofinansowania, to jasno to zakomunikujemy. Tym samym podejmujemy się przygotowania aplikacji dla projektów, w które naprawdę wierzymy, bo dla nas liczy się jakość, a nie ilość napisanych wniosków. Chcemy, aby Twój i nasz wysiłek zakończył się sukcesem!
*O dofinansowania oczywiście. Nasze bezpłatne konsultacje oferujemy firmom różnej wielkości, w tym małym, średnim i dużym, które zatrudniają co najmniej 5 pracowników. To w tych przedsiębiorstwach nasze doświadczenie sprawdza się najlepiej. Wypróbuj nas i naszą wiedzę bez konieczności podejmowania zobowiązań czy ryzyka.