| Artykuł
WEBINAR | Rozliczenie dotacji bez problemów
Dzień dobry.
Czy Twoja firma otrzymała dofinansowanie? Gratulacje!
Obsługujemy ponad 126 firm rocznie, niezależnie od branży, czy skali działalności.
Pozyskanie funduszy unijnych to połowa sukcesu w drodze do rozwoju Twojej firmy. Już czas, aby środki unijne trafiły na jej konto i otwierały przed Tobą nowe możliwości.
Nasi doradcy posiadają 18 lat doświadczenia, dzięki któremu wspomagają rozwój przedsiębiorstw poprzez skuteczne rozliczanie dotacji unijnych. Obsługujemy zarówno projekty badawczo-rozwojowe, jak i inwestycyjne.
Zajmiemy się całym procesem rozliczania dotacji – począwszy od przygotowania wniosków sprawozdawczych i wniosków o płatność, poprzez podejmowanie działań związanych z informacją i promocją. Uzgodnimy procedurę, która doprowadzi Twoją firmę do najkorzystniejszej oferty zgodnie z zasadą konkurencyjności. Nasza wiedza pozwoli Ci uniknąć błędów – zależy nam, abyś otrzymał dofinansowanie w pełnej wysokości.
Zobacz webinar i dowiedz się, jak rozliczać dotację
Dokumentacja
rozliczeniowa
Przygotujemy wnioski sprawozdawcze oraz wnioski o płatność potrzebne do rozliczania dotacji unijnej.
Postępowania
ofertowe
Prawidłowo przeprowadzone postępowanie ofertowe to pełny sukces – rozkładamy je na czynniki pierwsze, abyś otrzymał pełne dofinansowanie.
Promocja
projektu
Informujemy o wymogach dotyczących odpowiedniej promocji projektu oraz przygotowujemy wzorów dokumentów.
Zmiany w umowie
Podpowiemy kiedy i jak wprowadzić wymagane zmiany w projekcie.
Kontrola
Znajomość procedur kontrolnych i monitoringowych pozwoli nam przedstawić Ci obejmujące je wytyczne.
Współpraca z różnorodnymi podmiotami takimi jak administracja celna, samorządowa i rządowa, uczelniami państwowymi, organizacjami non-profit oraz przedsiębiorcami zapewniła nam poznanie odmiennych procedur i zasad rozliczania dotacji unijnych. To nasi klienci pozwalają nam poznać cały wachlarz potrzeb i oczekiwań, oraz wzbogacać nasze doświadczenie o powierzone nam projekty.
320 +
zatwierdzonych wniosków o płatność
82 +
pomyślnie przeprowadzonych procedur
Nie, my uzyskamy dostęp do SL 2014 w Twoim imieniu i będziemy w nim pracować, konsultując oczywiście naszą pracę z Tobą.
Realizując projekt z dofinansowaniem unijnym, firma jest zobowiązana do stosowania prawa zamówień publicznych. Dlatego dla naszych klientów przygotowujemy wskazówki dotyczące udzielania zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w zakresie zasady konkurencyjności, w tym m.in. listę kontrolną do dokumentacji, którą należy zgromadzić w całym procesie.
Trzeba mieć na uwadze, że wybór podwykonawcy w postępowaniu jest działaniem wieloetapowym i każdy z kroków jest sprawdzany w przypadku kontroli. Dlatego współpracujmy z firmami od początku nad tym procesem, pomagając w:
Nie. Opublikujemy zapytania w bazie konkurencyjności w Twoim imieniu i w porozumieniu z Tobą. Zależy nam, aby procedura wyboru oferty na towary i usługi w ramach projektu została przeprowadzona tak, żeby ten zakup nie został zakwestionowany przez Instytucję Zarządzającą.
Jesteśmy w stanie przygotować dla Twojej firmy wniosek o płatność na podstawie udostępnionych dokumentów, takich jak:
Termin składania wniosków o płatność wynika wprost z umowy o dofinansowanie. Co do zasady wniosek o płatność jest składany raz na 3 miesiące. Ze względu na potrzebę zachowania płynności finansowej w projekcie możliwe jest częstsze składanie wniosków o płatność.
Oczywiście, możesz na to liczyć na każdym etapie realizacji projektu. Utrzymujemy w imieniu Twojej firmy kontakt z instytucją pośredniczącą i zarządzającą w sprawach dotyczących rozliczeniowo-finansowej strony realizacji projektu. Zajmujemy się składaniem dokumentów, przekazywaniem przygotowywanych raportów, danych. Monitorujemy działania tzw. opiekunów projektów, przypominając im, jak ważne jest terminowe załatwienie sprawy dotyczącej projektu. Prowadzimy korespondencję poprzez system CST2021, mailowo, telefonicznie.
Konieczne jest prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej wydatków projektu w sposób przejrzysty i rzetelny, tak aby możliwa była identyfikacja poszczególnych operacji związanych z projektem w podziale na moduły. Dokumenty księgowe (faktury, listy płac, noty amortyzacyjne i inne wynikające z ponoszenia kosztów bezpośrednich) muszą zostać oznaczone co najmniej nazwą modułu oraz numerem Umowy, w ramach której wydatek jest realizowany.
Przygotujemy rekomendacje dotyczące wypełnienia w ramach projektu obowiązków informacyjno-promocyjnych. Służymy doradztwem w zakresie oznaczenia strony internetowej, opisów na segregatory czy opracowania wzoru plakatów informacyjnych i tablic.
Co do tablicy wytyczne są następujące: Beneficjent jest zobowiązany do umieszczenia w miejscu realizacji Projektu trwałej tablicy informacyjnej podkreślającej fakt otrzymania dofinansowania z UE, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji Projektu obejmującego inwestycje rzeczowe lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu, w odniesieniu do projektów o wartości przekraczających 500 000 EUR.
Tablica musi być umieszczona niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji Projektu lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu aż do końca okresu trwałości Projektu.
W przypadku mniejszej wartości Projektu konieczne jest umieszczenie co przynajmniej jednego trwałego plakatu o minimalnym formacie A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza podkreślającego fakt otrzymania dofinansowania z UE.
Tak, jak najbardziej. Musi mieć to oczywiście swoje uzasadnienie merytoryczne, dlatego obiektywnie porównamy rzeczywisty stan realizacji projektu z zapisami dokumentacji aplikacyjnej. Wskażemy zakres możliwości wprowadzenia zmian do projektu oraz doradzimy tryb wprowadzenia zmiany.
W oparciu o przekazane założenia przygotujemy wzór wniosku o wprowadzenie zmian do umowy o dofinansowanie wraz z niezbędnymi załącznikami.
Na bieżąco przygotowujemy Twoją firmę do kontroli projektu. Naszą dewizą jest takie działanie, aby w każdej chwili bez zbędnego stresu móc przyjąć kontrolę w miejscu realizacji projektu.
W ramach odrębnej usługi jesteśmy w stanie reprezentować Twoją firmę podczas kontroli w miejscu realizacji projektu.
A jak wygląda kontrola? Beneficjent jest zawiadamiany o kontroli z odpowiednim wyprzedzeniem. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to co najmniej 5 dni roboczych. W przypadku powzięcia przez Instytucję informacji o podejrzeniu powstania nieprawidłowości w realizacji projektu może przeprowadzić kontrolę doraźną bez uprzedniego powiadomienia Beneficjenta. Są to jednak sytuacje wyjątkowe.
Zadowoleni klienci są podstawą każdego silnego biznesu, a nasz nie jest wyjątkiem.
Jesteś we właściwym miejscu! od 18 lat rozliczamy dofinansowania unijne.